شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

با اتمام ضرب الاجل دو هفته‌اي وزير؛

اشکالات مراکز پشتيباني اپراتورهاي اينترنت اعلام شد

مرکز پشتيباني

جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰:۰۰


رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اشکالات مربوط به مراکز پشتيباني شرکتهاي ارائه دهنده خدمات اينترنت را پس از اتمام ضرب الاجل دو هفته اي وزير براي ساماندهي به اين بخش، اعلام کرد.

پايگاه خبري فناوري اطلاعات و ارتباطات- حسين فلاح جوشقاني اظهار داشت: در پي تاکيد وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات مبني بر رفع مشکل مراکز پشتيباني اپراتورها و با توجه به بازديد و بررسي‌هاي ميداني قبلي و چند روز اخير رگولاتوري از مراکز تماس و پشتيباني شرکت‌هاي مختلف ارائه‌دهنده خدمات در حوزه ICT، شرکت مخابرات ايران (2020)، بيشترين مشکلات را در زمينه کيفيت پاسخگويي به مشترکان داشت. شرکت‌هاي شاتل و آسياتک در اين خصوص بهترين وضعيت را داشتند.

وي افزود: البته در مراکز پشتيباني همه شرکت‌هاي مورد بررسي، اشکالاتي وجود داشت که تمامي آنها استخراج و به منظور اصلاح به شرکت‌ها ابلاغ شده تا اين مشکلات را برطرف کنند.

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تصريح کرد: بر اين اساس، تغيير و اصلاح مراکز پشتيباني اپراتورها در مهلت دو هفته‌اي تعيين شده از سوي وزير ارتباطات در اپراتورها شروع شده است و در مهلت تعيين شده در مکاتبات ابلاغي به هرکدام از اپراتورها، اصلاحات انجام شده و بهبود ملموس کيفيت خدمات پشتيباني اتفاق خواهد افتاد.

فلاح جوشقاني با اشاره به ضرورت افزايش کيفيت پاسخگويي به مشترکان گفت: غالب اين اشکالات مربوط به نوع پاسخگويي، توزيع نامناسب نفرات پاسخگو، مدت زمان معطلي مشترکان براي دريافت پاسخ، مشکلات زيرساختي، ضعف تخصصي پاسخگويان، عدم برنامه مناسب براي آموزش نفرات پاسخگو، شرايط فضاي کاري نامناسب براي افراد پاسخگو در مراکز تماس بود که براي رفع اين مشکلات به شرکت مخابرات ايران تذکر لازم و برنامه اصلاحي داده شده است.

وي با تاکيد بر اينکه اپراتورها و دارندگان پروانه ملزم به پاسخگويي مناسب به مشترکان هستند، افزود: توجيهات مدير عامل شرکت مخابرات ايران مبني بر اينکه در ميان صدها مورد پاسخگويي روزانه، بروز چند اشکال طبيعي است، به هيچ عنوان مورد قبول نبوده و همه اپراتورها به ويژه شرکت مخابرات ايران بايد در کوتاه‌ترين زمان ممکن اين مشکلات را برطرف و کيفيت پشتيباني خود را به وضعيت مناسب برسانند.

رئيس رگولاتوري افزود: اين اقدامات در چارچوب پروانه فعاليت اپراتورها و با هدف صيانت از حقوق کاربران در حوزه ICT انجام شده و پايش و بازرسي‌هاي رگولاتوري در تمامي شرکتهاي دارنده پروانه به صورت مستمر و دوره‌اي انجام مي‌شود.

به گزارش مهر، دو هفته پيش وزير ارتباطات با اخذ تماس با پشتيباني مخابرات (2020) و چند سرويس دهنده ديگر اينترنت، کيفيت پاسخ‌گويي سرويس دهندگان اينترنت را ضعيف ارزيابي کرد و با بيان اينکه «کيفيت پاسخ‌گويي اصلاً خوب نبود. برخي حتي متوجه نشدند روي خطم اينترنت ندارم.» اين نوع خدمت و معطل‌کردن زياد پشت خط را شايسته مردم ندانست و تاکيد کرد: فقط دو هفته سازمان تنظيم مقررات و سرويس دهندگان فرصت دارند اين وضع را اصلاح کنند.

منبع: رگولاتوري

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو